اموزش های وردپرس

14 تکنیک بدرد بخور روانشناسی برای به چالش کشیدن محدودیت های زندگی

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
آهنگ یاس بغض یعنی
پخش آنلاین DOWNLOAD بازدید : 999 مشاهده
00:00
00:00
ساختن یک داشبورد مانیتورینگ برای یک سرویس ب زبان ساده
ساختن یک داشبورد مانیتورینگ برای یک سرویس ب زبان ساده
14 تکنیک بدرد بخور روانشناسی برای به چالش کشیدن محدودیت های زندگی
14 تکنیک بدرد بخور روانشناسی برای به چالش کشیدن محدودیت های زندگی
هر آنچه که درباره طرح ترافیک باید بدانید
هر آنچه که درباره طرح ترافیک باید بدانید
داستان پیکسل؛ بزرگترین آرشیو پیکسلی کشور!
داستان پیکسل؛ بزرگترین آرشیو پیکسلی کشور!
بررسی تبلت لنوو Yoga Tab 3 Pro
بررسی تبلت لنوو Yoga Tab 3 Pro
جدیدترین کد تخفیف های فروشگاه های اینترنتی
جدیدترین کد تخفیف های فروشگاه های اینترنتی
تبلیغات شما تبلیغات شما

 

نه. این تکنیک‌ها فن های دست‌کاری شده‌ای برای کنترل افراد نیست.

 

این تکنیک ها درواقع حقایق روانشناسی هستند که کمک میکنند در زندگی آسوده خاطر تر باشید و برای موفقیت در محل کار، روابط، و سناریوهای اجتماعی گام های درستی بردارید.

 

این تکنیک ها وقتی تحت تاثیر احساسات و غرایز خود باشید کارایی بسیار زیادی دارند.

 

به گفته روانشناسی: انتخابی رو بکن که از همه بیشتر تو را میترساند، چراکه این انتخاب به رشدتان کمک میکند.

به گفته روانشناسی: انتخابی رو بکن که از همه بیشتر تو را میترساند، چراکه این انتخاب به رشدتان کمک میکند.

 

 

آیا این تکنیک ها کار میکنند؟

بله کار میکنند. دلیل اصلی این پاسخ این است که این تکنیک ها ریشه در روانشناسی انسان دارند و چند نکته سطحی برای رفع سریع مشکلات نیستند. مطمئناً تعداد زیادی از این نکات مبتدی و بدردنخور در اینترنت هست ولی این شما هستید که باید به اندازه کافی باهوش باشید و بدانید که کدام‌ تکنیک ها کار میکنند و از کدام تکنیک ها باید دوری کرد. بیشتر آنها ترفندهای دستکاری شده‌ی سطحی هستند که معمولا در دنیای واقعی کارایی ندارند. آنها نه تنها زندگی را برای شما پیچیده‌تر میکنند بلکه باعث تلف شدن وقت میشوند و شما را در موقعیت سختی قرار میدهند.

 

اما...، تعدادی ترفند هم هست که مثل الماس کمیاب و باارزش هستند که واقعا مؤثرند و می‌توانند زندگی را بسیار ساده‌تر کنند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که خودتان قضاوت کنید و شگفتی و تاثیر این تکنیک هارا خودتان ببینید و از آنها بطور مؤثر در زندگیتان بهره ببرید.

 

دانستن اصول پایه‌ای روانشناسی انسان به شما کمک میکند که وضعیت های مختلف روزانه خود را بهتر مدیریت کنید. شما قادر خواهید شد که خودتان را بهتر مدیریت کنید، با دیگران هوشمندانه‌تر ارتباط داشته باشید، استرس و اضطراب را رفع کنید، مهارت های ارتباطی خود را بهتر کنید، تصمیمات زیرکانه‌تری بگیرید و خلاصه زندگی بهتری داشته باشید. اگر از بعضی از تکنیک های مؤثر روانشناسی آگاه باشید میتوانید تسلط و تاثیر بیشتری روی افراد داشته باشید.

 

وقتی نمیتونی از کوره در بری چون شرایط همه رو برای انجام هرکاری درک میکنی، خیلی زیاد از روانشناسی سردر میاری.

وقتی نمیتونی از کوره در بری چون شرایط همه رو برای انجام هرکاری درک میکنی، خیلی زیاد از روانشناسی سردر میاری.

 

 

مؤثرترین تکنیک‌های روانشناسی زندگی

بدون اتلاف وقت، بریم سراغ لیستی از هوشمندانه‌ترین و فراگیرنده‌ترین تکنیک‌های روانشناسی که واقعا شما را در پیروز شدن در زندگی کمک میکند.

 

و این هم 14 تکنیک بدردبخور روانشناسی که آرزو میکردید زودتر می‌دانستید:

 

#1 خونسرد رفتار کنید (حتی اگر نیستید)

بگذارید با آن روبرو شویم، همه ما آنقدری که دوست داریم خونسرد نیستیم. اما به هر حال، وقتی بحث خونسرد بودن است این نکته را بخاطر داشته باشید: تظاهر کنید تا واقعی شود. با یک حالت بدنی خونسرد و مطمئن، در نهایت حس خواهید کرد که که واقعا راحت و خونسرد هستید حتی اگر حس تردید تمام وجودتان را فرا گرفته باشد. دانستن زبان بدنی راحت و مطمئن باعث می‌شود جذاب‌تر، قابل اعتمادتر و حساب‌بازکردنی تر دیده شوید.

 

#2 زمانی که کسی را برای اولین بار میبینید، متوجه رنگ چشمانشان شوید.

این رنگ چشم نیست که اهمیت دارد. بلکه زمانی که صرف فهمیدنش میکنید مهم است. مطالعات نشان میدهد که وقتی متوجه رنگ چشم کسی می‌شوید، زمان بیشتری را برای ارتباط چشمی برایتان فراهم میکند. این مسئله در موقعیت های اجتماعی کمک میکند که جذاب‌تر، راحت‌تر و کاریزماتیک‌تر دیده شوید.

 

#3 زبان بدنی‌شان را تقلید کنید

وقتی از زبان بدنی فردی استفاده میکنید، سازش با آن فرد فوق‌العاده راحت‌تر می‌شود. وقتی بازیرکی زبان بدنی خود را با کسی هماهنگ میکنید احساس خونسردی بیشتری خواهید کرد و سازگارتر و معتمدتر ظاهر خواهید شد.

 

#4 تقاضای یک لطف را بکنید تا دوست داشتنی ‌تر باشید

تابحال از تاثیر بنجامین فرانکلین چیزی شنیده‌اید؟ بنجامین فرانکلین متوجه شد که وقتی در حق کسی لطفی انجام میدهیم، از آن فرد بیشتر از قبل خوشمان خواهد آمد، حتی اگر در ابتدا از آن فرد خیلی خوشمان نمی‌آمد. به دلیل پاسخ مغز به یک آگاهی ناهنجار، این قضیه را که باید از کسی خوشمان بیاید تا کمکش کنیم را منطقی می‌دانیم. این مورد یکی از جالب ترین تکنیک های روانشناسی است برای آنکه دیگران از ما خوششان آید.

 

#5 شخصی را که ملاقات میکنید به اسم صدا بزنید

بسیاری از ما اسم مخاطبمان را بعد از دیدار اول فراموش میکنیم. این وقتی که در ارتباط باکسی هستیم هم باعث گیح شدن می‌شود و هم حس ناخوشایندی دارد. تصور کنید که نام کسی را 3 روز بعد از ملاقات بپرسید. چه مصیبتی! به این دلیل متخصصان توصیه کرده‌اند که بعد از ملاقات با کسی چندین بار نامش را تکرار کنید. این باعث می‌شود اسم در حافظه‌تان بماند. همینطور این تکنیک مؤثر باعث می‌شود که فرد مقابل احساس کند که به او توجه بیشتری دارید و در نتیجه از هم‌نشینی با شما لذت ببرد.

 

#6 به پاهایشان نگاه کنید

این یکی از عجیب‌ترین تکنیک های روانشناسی‌ست، ولی کار میکند. وقتی کسی را ملاقات میکنید، به حالت پاهایشان نگاه کنید چرا که کمک میکند بفهمید فرد مقابل چه احساسی دارد و چه فکری راجبتان میکند. اگر پاهایشان به سمت شما قرار گرفته باشد، به این معنی‌ست که از هم‌نشینی با شما لذت می‌برند. در مقابل، اگر پاها به سمت شما قرار نگرفته باشد با اینحال که سر و بدن مخاطب روبه‌روی شماست، باید کم‌کم به فکر ترک فرد موردنظر باشید.

 

#7 سکوت همچنان همچو طلاست

به گفته روانشناسی، ساکت ماندن به این معنی نیست که چیزی برای گفتن ندارید. بلکه به این معنی‌ است که فکر نمیکنید برای شنیدن افکارتان آماده باشند.

به گفته روانشناسی، ساکت ماندن به این معنی نیست که چیزی برای گفتن ندارید. بلکه به این معنی‌ است که فکر نمیکنید برای شنیدن افکارتان آماده باشند.

 

 

از قدرت سکوت استفاده کنید تا دیگران جوابی را که میخواهید بدهند. اگر کسی از پاسخ دادن طفره رود یا جواب بی‌ربط دهد یا از فهمیدن منظور شما خودداری کند، سکوت کنید و فقط نگاه کنید. این کارتان آنها را مجاب میکند که مکالمه را آغاز کنند و جواب راضی کننده شما را بدهند.

 

#8 برای آرام بودن، آدامس بجوید

نه، منظورم نفستان نیست. اگر در وضعیت های خاصی احساس ناراحتی و استرس میکنید، آدامس جویدن کمکتان میکند که استرس تان را کمتر کنید و آرام‌تر شوید. مغز ما عقیده دارد گه وقتی در حال خوردن چیزی هستیم، در محیط امنی قرار داریم. مطمئنم که شما هیچوقت وقتی تحت تعقیب یک خرس هستید همبرگر با پنیر اضافی نمی‌بلعید. جویدن آدامس ذهن شما گول می‌زند که راحت و امن هستید و هرگونه استرس و اضطراب را از خود دور میکند.

 

#9 تأیید کنید

ما همگی به تأیید شدن توسط دیگران علاقه داریم. چرا که به بیشتر شدن اعتماد به نفسمان کند. وقتی که کسی با دقت به ما گوش می‌کند و افکارمان را تأیید میکند، باعث می‌شود حس مهم بودن بکنیم. پس اگر میخواهید مخاطبتان از شما خوشش آید، مورد توجهشان قرار بگیرید و بخاطر تصادیق رویتان حساب باز کند، فورا حرف هایش را تأیید و تکرار کنید. این مورد یکم کلک بازی است ولی...کار میکند.

 

#10 دست‌هایتان را گرم نگه دارید

خودتان می‌دانید که خوب دست دادن چقد برای تأثیرگذاری مهم است.اما آیا می‌دانید که دست دادن با یک دست سرد چه حس بدی دارد؟ این نشان می‌دهد که مضطرب و نگران هستید. مطمئنأ وقتی می‌خواهید تأثیر خوب اولیه را بگذارید چنین چیزی را دوست ندارید. پس هنگامی که با کسی ملاقات می‌کنید با قبل از اینکه به کسی دست بدهید، از گرم بودن دستان خود مطمئن شوید. می‌توانید کف دست هایتان را به هم بمالید یا کمی آب گرم در دست‌شویی روی دست‌هایتان بریزید.

 

#11 برای یک قرار بی‌نظیر یک کار دلهره‌آور انجام دهید

یه فیلم سینمایی و شام کاملا تکراری و حوصله‌سربر است. اگر می‌خواهید شخصی که با آن سر قرار هستید واقعا از شما خوشش آید و دوباره با شما سر قرار آید، یک کار هیجان انگیز با یکدیگر انجام دهید. مخاطبتان نه تنها لذت برده و قلبش به تپش می‌افتد، بلکه شدیدا تحت تأثیرتان قرار میگیرد. مخاطبتان ناخودآگاه شما را با خوشحالی، هیجان و لذت مربوط می‌داند.

 

آیا میدانستید؟ به ادعای روانشناسی اگر دو نفر که قبلا عاشق همدیگر بودند بتوانند دوست معمولی بمانند، یا هنور عاشق یکدیگرند یا اصلا عاشق هم نبودند.

آیا میدانستید؟ به ادعای روانشناسی اگر دو نفر که قبلا عاشق همدیگر بودند بتوانند دوست معمولی بمانند، یا هنور عاشق یکدیگرند یا اصلا عاشق هم نبودند.

 

 

#12 برای جلوگیری از جدال لفظی با کسی روبرویش بنشینید

آیا می‌دانستید که ما تمایل بیشتری برای جدال با کسی که روبرویمان است و یا ما کمی دور است، نسبت به کسی که کنارمان است داریم؟ این یکی از ساده‌ترین تکنیک های روانشناسی‌ست. اگر می‌خواهید از بحث و جدال لفظی جلوگیری کنید، کنار مخاطبتان بنشینید یا بأیستید. ما معمولا رفتار تهاجمی نسبت به کسی که در کنارمان است نشان نمیدهیم. همینطور حس راحتی ندارد که به کنار بچرخید و با شخصی که کنارتان است مقابله کنید.

 

#13 آخرین تأثیر مهم است

اگر میخواهید به یاد کسی بمانید، یک تأثیر نهایی خوب به جای بگذارید. چه در یک قرار و چه در یک مصاحبه، تأثیر نهایی شما نسبت به تأثیر اولیه تان اگر دارای اهمیت بیشتری نباشید اهمیت کمتری هم ندارد. همانطور که انتها و ابتدای یک واقعه را به یاد نگه میداریم، کاری که قبل از ترک کردن مخاطبتان انجام می‌دهید باعث می‌شود روی نتیجه کنترل بیشتری داشته باشید.

 

#14 سوالات بیشتری بپرسید تا از شما خوششان آید

آیا میدانستید که سوال پرسیدن میتواند شما را جذاب‌تر کند؟ پس زمانی که در یک محیط اجتماعی هستید یا مصاحبه دارید یا حتی با کسی قرار دارید، مطمئن شوید که به تعداد کافی سؤال بپرسید. این کار نشان می‌دهد که به بحث علاقه‌مند هستید و آن را جدی گرفته‌اید. با درگیر کردن ذهن مخاطب درباره جواب، آنها را مشتاق تر کرده‌اید و باعث شده‌اید که بعد از رفتنشان تا مدتها به شما فکر کنند.

 

آیا میدانستید؟ به گفته روانشناسی، کسی که بهترین شمارا نشان میدهد و شمارا قویتر میکند، در واقع نقطه ضعف شماست.

 

 

بفرمایید، این هم 14 عدد از مؤثرترین و مفیدترین تکنیک های روانشناسی که می‌توانید در زندگی روزمره‌تان استفاده کنید تا مخاطبانتان از شما بیشتر خوششان آید و همینطور از همین امروز زندگی بهتری برای خود بسازید.

 

به گفته روانشناسی: 1. اگر شخصی بیش از اندازه میخندد حتی به چیزهای احمقانه، او عمیقا تنهاست 2. اگر شخصی خیلی میخوابد غمگین است 3. اگر شخصی کم اما سریع صحبت میکند آن شخص رازهایی درون خود دارد 4. اگر شخصی نمیتواند گریه کند، ضعیف است 5. اگر شخصی بطور عجیب غذا بخورد، عصبی است 6. اگر شخصی برای مسائل کوچک گریه کند او بی گناه و مظلوم است 7. اگر شخصی برای مسائل کوچک و احمقانه عصبانی شود به این معنی است که به عشق نیاز دارد. سعی انسان هارا بیشتر درک کنید

به گفته روانشناسی: 1. اگر شخصی بیش از اندازه میخندد حتی به چیزهای احمقانه، او عمیقا تنهاست 2. اگر شخصی خیلی میخوابد غمگین است 3. اگر شخصی کم اما سریع صحبت میکند آن شخص رازهایی درون خود دارد 4. اگر شخصی نمیتواند گریه کند، ضعیف است 5. اگر شخصی بطور عجیب غذا بخورد، عصبی است 6. اگر شخصی برای مسائل کوچک گریه کند او بی گناه و مظلوم است 7. اگر شخصی برای مسائل کوچک و احمقانه عصبانی شود به این معنی است که به عشق نیاز دارد. سعی انسان هارا بیشتر درک کنید

 

 

 

 

کو تخفیف  - Debate - faramarzjafarif - manesht

  • تاریخ : جمعه 10 آبان 1398
  • بازدید : 42 views
  • نظرات : 0 نظر
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.
کد امنیتی رفرش


تبلیغات بنری

محل تبلیغات شما

آرشیو

درخواست آهنگ مجاز

آهنگ مورد نیاز خود را درخواست کنید.

تبلیغات بنری
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما
مطالب
آمار سایت
  • تعداد مطالب 6
  • تعداد دیدگاه ها 0
  • تعداد کاربران انلاین 1
  • تعداد اعضای سایت 0
  • بازدید امروز 2
  • بازدید دیروز 28
  • بازدید کل 3,026
کدهای اختصاصی
تبلیغات متنی
هایپرتمپ

دانلود جدیدترین قالب های روز دنیا

www.hypertemp.ir
دانلود فیلم ایرانی جدید

پلان فیلم دنیای فیلم و سریال

Www.PelanFiLm.Com
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی

khadamatseo
تبلیغات متنی شما

محل تبلیغات متنی شما

khadamatseo